sobota, 30 lipca 2011

Słodka zapiekanka a'la francuski tost


Szukałam pomysłu na śniadanie. I zrobiłam coś idealnie pasującego do mojego dzisiejszego nastroju - słodką zapiekankę inspirowaną francuskimi tostami. Sama przyrządziłam ją w mikrofalówce, z powodu chwilowego braku dostępu do piekarnika, tak więc skórka nie była tak brązowa, jak chciałam... Podałam z kakao (dla rodzinki) i koktajlem (dla mnie) i świeżymi owocami... Polecam!
Czas przygotowania: 30 min. + 50 min. pieczenia
Składniki:
(na około 4 porcje)

  • 3 kromki pełnoziarnistego chleba tostowego
  • 2 jajka
  • 2/3 szklanki mleka
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta soli
  • aromat waniliowy
  • 2 łyżeczki miękkiej margaryny
  • 2 łyżeczki cynamonu
Przygotowanie:
  1. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 st. C.
  2. Każdą kromkę chleba dokładnie smarujemy margaryną.
  3. Odcinamy skórki z chleba i kroimy go na kwadratowe, niewielkie kawałki.
  4. Kawałki chleba układamy na natłuszczonej margaryną, niewielkiej brytfannie.
  5. Łączymy jajka, mleko, cukier, sól, kilka kropli aromatu i 1 łyżeczkę cynamonu. Całość energicznie mieszamy do uzyskania masy o jednolitej konsystencji.
  6. Powstałą masą zalewamy grzanki na blasze i odstawiamy na 10 min.
  7. Zapiekankę wstawiamy do piekarnika na 45-50 min - pieczemy dotąd, aż wierzch delikatnie zbrązowieje. 

Uwagi:
  • Zapiekankę można podawać z owocami i płatkami migdałowymi, ewentualnie polaną miodem lub syropem klonowym.
  • Przed włożeniem do piekarnika warto posypać zapiekankę cynamonem.



  • dla całej zapiekanki | dla 1 porcji
    Energia
    529kcal | 132kcal
    Białko 26.25g | 6.56g
    Tłuszcz 18.68g | 4,67g
    Węglowodany 60.88g | 15,22g
     Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...