poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Comfort food według mojej Mamy, czyli zupa "nic"


-Co dziś jadłaś na śniadanie?
-Nic.
Nie takiej odpowiedzi można było się spodziewać po osobie, która przestrzega swojego śniadaniowego rytuału najbardziej ze wszystkich domowników. Nic? Niemożliwe. A jednak!
Tym razem na moim stole zagościła zupa, do której słabość ma szczególnie moja mama. To danie, które babcia czasem przyrządzała na śniadanie. Potrawa jest słodka i urzekająco pachnie wanilią, a pianki pływające po jej powierzchni skojarzyły mi się z chmurami, które w letnie poranki zapowiadają ciepły dzień. Idealny start dobrego wakacyjnego dnia, z którego chce się wyciągnąć wszystko, co najlepsze. 
Czas przygotowania:20 min.
Składniki:
(na 1 porcję)

  • szklanka mleka
  • jajko
  • łyżka i łyżeczka brązowego cukru
  • szczypta soli
  • wanilia (lub cukier waniliowy, aromat waniliowy)
Przygotowanie:
  1. Oddzielamy białko jaja od żółtka.
  2. Białko jaja ubijamy ze szczyptą soli i łyżeczką cukru na sztywną pianę.
  3. Żółtko ucieramy z pozostałym cukrem.
  4. Mleko zagotowujemy z wanilią. 
  5. Na gotujące się mleko łyżeczką wykładamy pianki, zaparzamy i zdejmujemy na talerz.
  6. Do żółtka stopniowo dolewamy gorące mleko, cały czas mieszając.
  7. Pianki przekładamy do miski i zalewamy mleczną mieszaniną.
Uwagi:
  • Danie podajemy na ciepło lub na zimno.
  • Zupę podajemy z ryżem, ja wzbogaciłam ją także o ziarna słonecznika i rodzynki.
dla zupy bez dodatków / dla zupy z 1/3 szklanki ryżu, łyżką rodzynek i łyżką ziaren słonecznika
Energia 265kcal / 556kcal
Białko 15.6g / 22.51g
Tłuszcz 10.82g / 17.12g
Węglowodany 26.92g / 83.83g
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam takiej zupki, a wygląda super. Chętnie kiedyś spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne i proste! Aczkolwiek łatwo będzie mi zepsuć ten przepis... Przykładowo, w jaki sposób zaparzyć i zdjąć białko? ... Bardzo proszę o wyjaśnienie! Chętnie wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...