czwartek, 25 sierpnia 2011

Kokosowe curry z soczewicy


Kokos ma zapach, który działa na mnie upajająco. Jak już wiecie, kupiłam jednego, zrobiłam mleczko kokosowe, w międzyczasie narkotyzując się jego niesamowitym zapachem. Zastanawiałam się, jak można je wykorzystać. Pomysłów mam wiele, pewnie wkrótce je zrealizuję - na pewno przez następne triduum kokosowe :) Mleczko wzbogaca potrawę, dodaje "smaczek" i aromat. No i umożliwia kulinarną podróż na wschód - Indie, Tajlandia... Kuchnia azjatycka jest chyba drugą po śródziemnomorskiej, którą ubóstwiam. Albo nie. Tak naprawdę to obie są ex-aequo na pierwszym miejscu, ze względu na bogactwo smaków, i, na co jestem jeszcze bardziej wrażliwa- aromatów.
Czas przygotowania: 30 min.
Składniki:
(na 1 porcję)

  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • mała cebulka
  • pół małej, ostrej papryczki
  • 2/3 szklanki wody lub bulionu warzywnego
  • 1/3 szklanki niesłodzonego mleka kokosowego (można zrobić je samodzielnie)
  • 1/3 szklanki suchej czerwonej soczewicy
  • 1/4 cukinii
  • pół ząbka czosnku
  • imbir
  • curry
  • sól
Przygotowanie:
  1. Cebulę, papryczkę i czosnek drobno kroimy. Cukinię kroimy w kostkę.
  2. Rozgrzewamy oliwę w rondelku na średnim ogniu.
  3. Dodajemy cebulę i smażymy dotąd, aż delikatnie zbrązowieje. 
  4. Dorzucamy czosnek, imbir i curry. Smażymy przez minutę, intensywnie mieszając.
  5. Doprawiamy solą i pieprzem, intensywnie mieszamy.
  6. Dodajemy wodę lub bulion, mleczko kokosowe i soczewicę. Przykrywamy i dusimy przez około 15 minut - dopóki soczewica i cukinia nie zmiękną, kontrolując co jakiś czas zawartość rondelka i mieszając.
Uwagi:
  • Curry podajemy z ryżem, na przykład brązowym czy basmati.
Energia 385kcal
Białko 17.04g
Tłuszcz 14.66g
Węglowodany 43.7g
Smacznego! 

1 komentarz:

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...