piątek, 26 sierpnia 2011

Kokosowe placuszki


Przez najbliższe trzy dni kokos będzie rządził moją kuchnią. Tak, to zasługa tego okazu, który był ta trudny do zgryzienia.Na szczęście otworzył się przede mną...
Tymczasem moja młodsza siostra po raz kolejny zażądała placuszków na drugie śniadanie. Jedna z ostatnich wakacyjnych chwil, w których możemy sobie pozwolić na takie "luksusy". Już wkrótce trzeba będzie wrócić do tego wszystkiego, co tak mnie przeraża. Chyba się odzwyczaiłam od harówki ponad siły i już nie chcę do niej wracać...
Tak czy inaczej - na osłodę kokosowe pancakes.
Czas przygotowania: 25 min.
Składniki:
(na 4 porcje, 8 dużych placków)


  • 3 / 4 szklanki zwykłej mąki pszennej
  • 3 / 4 szklanki mąki razowej (u mnie z powodu braku tolerancji u niektórych domowników dla wypieków z mąką razową - całość zastąpiona zwykłą mąką pszenną)
  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • 1 / 2 szklanki mleka
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 / 4 łyżeczki soli
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 łyżka oliwy z oliwek+ 4 łyżki do smażenia
Przygotowanie:
  1. Przesiewamy obie mąki, sól i proszek do pieczenia do miski. Dodajemy cukier i wiórki kokosowe. 
  2. Rozkłócamy jajko i ubijamy je z mlekiem kokosowym i oliwą. 
  3. Dodajemy jajeczną mieszaninę do suchych składników i ubijamy do uzyskania gładkiej masy. Odstawiamy ciasto na 10 minut.
  4. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz.
  5. Wlewamy trochę ciasta na natłuszczoną i rozgrzaną patelnię. Smażymy przez kilka minut, dopóki na górze nie zaczną powstawać pęcherzyki. 
  6. Przewracamy i gotujemy jeszcze 2 minuty na złoty kolor. Czynność powtarzamy z resztą masy.
Uwagi:
  • Pancakes możemy podać na przykład z plasterkami banana, posypane wiórkami kokosowymi.
na 1 porcję
Energia 368kcal
Białko 9.7g
Tłuszcz 12.33g
Węglowodany 53.85g
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ale ładnie wyglądają! Jestem u ciebie pierwszy raz i bardzo mi się spodobał ten licznik na końcu - ile czego zawiera 1 porcja. Świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na mleku kokosowym jeszcze nie próbwałam, ale chyba się skuszę ;

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokosowe pancakes biorę w ciemno, od razu całą porcję :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...