czwartek, 11 sierpnia 2011

Lody rabarbarowo-brzoskwiniowe


Uchował się w kącie ogródka, w cieniu drzew. Nikt go jeszcze dotąd nie wypatrzył. Udało się to mojej siostrze, która przyniosła mi dziś trzy dorodne łodygi rabarbaru. Zaczęłam zastanawiać się, jak można je wykorzystać. Postanowiłam przetworzyć je na zimną, letnią przekąskę, chociaż pogoda sprzyja raczej tym rozgrzewającym. Niezrażona przystąpiłam do działania i symbol lata zagościł dzisiaj na naszym stole.
Czas przygotowania: 25 min. + 5-6 godzin na zamarznięcie
Składniki:
(na około pół litra lodów):

  • 200g rabarbaru
  • duża brzoskwinia
  • 2 opakowania naturalnego serka homogenizowanego lekkiego
  • 3 łyżki cukru
Przygotowanie:
  1. Łodygi rabarbaru obieramy i kroimy w kostkę. Brzoskwinię sparzamy (jak pomidora), usuwamy z niej skórkę i pestkę oraz kroimy na mniejsze kawałki.
  2. Rabarbar gotujemy w osłodzonej wodzie dotąd, aż będzie miękki.
  3. Ugotowany rabarbar i brzoskwinię rozdrabniamy blenderem.
  4. Do powstałej masy dodajemy serek. Całość mieszamy do uzyskania gładkiej masy.
  5. Masę przekładamy do pojemniczka i wstawiamy do zamrażalnika.
  6. Kontrolujemy stan lodów: co około godzinę wyjmujemy pojemniczek i miksujemy masę, by pozbyć się kryształków lodu. Czynność tę powtarzamy 5-6 razy - dotąd, aż zawartości pojemnika nie będzie się dało zmiksować.
Uwagi:
  • Lody warto podawać z dodatkami, na przykład płatkami migdałowymi.
dla całości
Energia 543kcal
Białko 25.47g
Tłuszcz 8.29g
Węglowodany 60.67g
Smacznego!

1 komentarz:

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...