poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Makaron z kurkami i zielonym groszkiem w sosie Camembert

W tym roku pierwszy raz w życiu posmakowałam kurek. Kusiły mnie już od dłuższego czasu, nie dając mi spokoju na targowisku (tak jak i dynia, w której zakochałam się dziś od pierwszego wejrzenia. Targ to bez dwóch zdań magiczne miejsce! ;)). Jak się okazuje, kurki potrafią uszlachetnić każde danie. Tak przyrządzony makaron jest prosty i pyszny, ponadto poniżej opisane zestawienie uczyniło ze mnie miłośniczkę kurek. Chyba uzupełnię swój zapas. Najpierw jednak zmierzę się z dynią :)
Czas przygotowania: 15 min.

Składniki:      
(na 1 porcję)

  • 50g makaronu świderki (u mnie pszenny pełnoziarnisty) 
  •  40g polędwicy sopockiej
  • 1/4 szklanki zielonego groszku
  • garść kurek (ok. 60g)
  • pół szklanki maślanki
  • 20g sera Camembert (około 1/8 krążka)
  • łyżeczka skrobi ziemniaczanej
  • pół łyżeczki musztardy
  • sól
  • zioła prowansalskie
Przygotowanie:
  1. Makaron gotujemy al dente, odcedzamy i przelewamy zimną wodą.
  2. Polędwicę kroimy w kostkę.
  3. Kurki oczyszczamy i wkładamy do garnka z wodą razem z zielonym groszkiem. Gotujemy dotąd, aż groszek wypłynie na powierzchnię. Zachowujemy łyżkę wody z gotowania.
  4. W garnku łączymy maślankę, musztardę i skrobię ziemniaczaną. Gotujemy na małym ogniu. Kiedy mieszanina zacznie wyraźnie gęstnieć, dodajemy ser.
  5. Sos gotujemy na małym ogniu dotąd, aż ser całkowicie się nie rozpuści.
  6. Doprawiamy sos solą i ziołami prowansalskimi.
  7. Łączymy makaron z ugotowanymi grzybami i groszkiem oraz polędwicą sopocką. Całość polewamy przygotowanym sosem.
Uwagi:
  • Danie smakuje równie dobrze w wersji wegetariańskiej - bez wędliny.
dla 1 porcji 
Energia 438kcal
Białko 25.26g
Tłuszcz 11.19g
Węglowodany 63.39g
Smacznego!

1 komentarz:

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...