czwartek, 1 września 2011

Drugie Śniadania Czwartkowe: Sałatka z brokułami i zdrowymi tłuszczami

Ach, ta szkoła! Moje prywatne problemy urastają tam do rangi katastrofy. Miejsce, które mnie zmieniło, zniszczyło mi życie (nie, nie przesadzam, i nie chodzi tu wcale o edukacyjną funkcję mojego LO). Trzeba było jednak do niego wrócić. Muszę też pobudzić mój umysł do intensywnej pracy przez całe długie dziesięć miesięcy, przez całe czterdzieści roboczych poniedziałków, jak to ktoś obliczył (od dziś nie lubię poniedziałków!). A żeby dostarczyć sobie zdrowych tłuszczy i niezbędnych do wytężonej pracy umysłowej witamin oraz minerałów, można na drugie śniadanie zabrać ze sobą do szkoły taką oto szybką sałatkę.O, i jeszcze jedna sprawa.
Uruchamiam cykl postów na moim blogu. Będę proponowała w nim drugie śniadania, jakie będę zabierać ze sobą do jakże umiłowanej przeze mnie instytucji. Jeden król miał swoje obiady czwartkowe, ja będę mieć swoje drugie śniadania. Co czwartek postaram się publikować, co zabrałam i zjadłam :) A ten post potraktujmy jako inaugurację serii.

Czas przygotowania: 10 min.

Składniki:
  • 1/2 awokado
  • 6-8 liści sałaty
  • łyżeczka pestek dyni
  • łyżeczka nasion słonecznika
  • duży orzech włoski
  • pół małej cebulki
  • pół dużej różyczki brokuła
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • pół łyżeczki soku z cytryny
  • szczypta soli
  • pieprz
  • czosnek granulowany
Przygotowanie:
  1. Brokuły gotujemy.
  2. Awokado obieramy ze skórki i kroimy w kostkę.
  3. Cebulkę drobno siekamy.
  4. Brokuły dzielimy na kawałki "na kęs".
  5. Wszystkie składniki sałatki łączymy, dokładnie mieszamy i doprawiamy.
Uwagi:
  • Aby awokado nie ściemniało, możemy przed wymieszaniem składników delikatnie skropić je sokiem z cytryny.
  • Sałatkę możemy podać z pieczywem pełnoziarnistym, ewentualnie chrupkim.
dla 1 porcji
Energia267kcal
Białko6.8g
Tłuszcz23.5g
Węglowodany12.78g
Smacznego!

2 komentarze:

  1. jakie zdrowe rzeczy zabierasz do szkoły, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie zdrowe śniadania, drugie śniadanie pełne energii! :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...