czwartek, 22 września 2011

Drugie Śniadania Czwartkowe: Zdrowe zbożowe burgery


Nawał obowiązków mnie przeraża. WOS, historia, polski, polski, historia, WOS, francuski, angielski, a poza tym przedmioty inne niż kierunkowe. Takie problemy miewają perfekcjoniści, trudno. Całe szczęście, mam trochę czasu na gotowanie. Ostatnio zakochałam się w amarantusie. A wszystko przez pewne kotleciki, które pierwotnie miały stanowić moje drugie śniadanie i "lunch" w szkolnej kanapce w czwartek i piątek, ponadto miałam się nimi podzielić z siostrą. Niestety, musiałam pomyśleć o czymś innym na piątek, gdyż kotleciki rozeszły się w niewiarygodnym tempie. W smaku są cudowne!
Czas przygotowania:20 min. 
Czas całkowity: jw. + 1h + ok. 8 min
Składniki:
(na 5-6 burgerów)
  • ·         1 / 2 szklanki nasion amarantusa
    ·         1 / 2 szklanki ziaren prosa
    ·         1 szklanka świeżych, startych buraków
    ·         1 / 2 szklanki startej marchewki
    ·         1 / 4 szklanki pokrojonej w kostkę cebuli
    ·         3 / 4 szklanki posiekanych pieczarek
    ·         skórka z 1 cytryny 
    ·         1 łyżka soku z cytryny 
    ·         1 łyżeczka mielonego imbiru 
    ·         1 / 2 szklanki wysuszonej i opłukanej białej fasoli konserwowej
    ·         1 / 2 łyżeczki oleju sezamowego 
    ·         1 łyżka sosu sojowego 
    ·         szczypta soli
    ·         łyżeczka oliwy z oliwek + odrobina do naoliwienia rąk
Przygotowanie:
  1. Prażymy ziarna na dużym ogniu na złoty kolor. 
  2. Dodajemy 1 szklankę wody i odrobinę soli. 
  3. Zagotowujemy, zmniejszamy ogień i przykrywamy, od czasu do czasu mieszając. 
  4. Gotujemy nasiona do wchłonięcia wody, po czym zdejmujemy z ognia i dostawiamy do schłodzenia. 
  5. Dodajemy warzywa, sok i skórkę z cytryny do miski i dokładnie mieszamy. 
  6. Dodajemy pozostałe składniki za wyjątkiem oliwy i dokładnie rozdrabniamy je za pomocą blendera. 
  7. Lekko naoliwionymi rękoma formujemy kotleciki i wkładamy je do lodówki na około godzinę. 
  8. Na patelni rozgrzewamy oliwę. 
  9. Smażymy kotleciki na dobrze rozgrzanej patelni przez około 4-5 minut, po czym obracamy je na drugą stronę i smażymy przez około 4 minuty.
Uwagi:
  • Podawać z pieczywem, np. chlebem Graham, żytnim razowym albo pełnoziarnistym, oraz warzywami.
  • Burgery świetnie smakują też jako samodzielna przekąska :)
dla 1 burgera / dla 1 burgera i pełnoziarnistej bułki z sałatą i pomidorem
Energia 198kcal / 325kcal
Białko 6.85g / 11.25g
Tłuszcz 6.77g / 7.57g
Węglowodany 26.72g / 51.92g
Smacznego!

2 komentarze:

  1. u mnie w 3 klasie już na szczęście poza kierunkowymi tylko rosyjski, matematyka i wf :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...