sobota, 3 września 2011

Makaron z serkiem wiejskim i malinami


Gdy lato i wakacyjny klimat upierają się, by opuścić nas na rok, trzeba chwytać je tak mocno, jak się da. Póki są jeszcze warzywa sezonowe, dopóki możemy dostać świeże owoce, lato tak naprawdę nie odejdzie. A śniadanie w pierwszy weekend po powrocie do szkoły MUSI przypominać lato, które zdało się w ogóle nie pokazać bądź uciec stanowczo za szybko. A ponieważ nie chciałam marnować ani chwili z takiego dnia, postawiłam na coś szybkiego i smacznego, co kojarzy mi się również z moim dzieciństwem. Mama robiła makaron z owocami, najczęściej jagodami - był to znak pełni lata. Pozostał smak... i malinowa wersja tegoż szybkiego dania.
Czas przygotowania: 15 min.
Składniki:
  • 50g makaronu świderki (u mnie pszenny pełnoziarnisty, ok. 1/3 szklanki)
  • szklanka malin
  • łyżka płatków migdałowych
  • łyżka otrębów pszennych
  • mały kubeczek serka wiejskiego lekkiego
Przygotowanie:
  1. Migdały prażymy na suchej patelni.
  2. Makaron gotujemy al dente, przelewamy zimną wodą i odsączamy.
  3. Odkładamy około 1/4 szklanki malin. Pozostałe rozcieramy i łączymy z serkiem wiejskim.
  4. Łączymy ugotowany makaron, serkową mieszaninę, maliny, otręby i makaron.


Energia 435kcal
Białko 27.4g
Tłuszcz 12.9g
Węglowodany 64.25g
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Nie znałam makaronu w takiej wersji, z serkiem wiejskim - wiele razy pałaszowałam na słodko, z truskawkami albo serem białym, ale z wiejskim nigdy. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...