sobota, 24 września 2011

Owsiane cynamonowe ślimaczki (bez jajek)


Podobają mi się cinnamon rolls, całkiem często goszczące na śniadaniowych stołach północnej Europy. Uwielbiam też korzenne aromaty, a cynamon kojarzy mi się z obłędną szarlotką mojej mamy (mimo tego, że mam przepis, nie odważyłam się jeszcze z nią zmierzyć ;)). Postanowiłam więc, jak co weekend, poeksperymentować. Tak zamiast wypieku z mąki powstało słodkie cudeńko z płatków owsianych, obłędnie pachnące, a jeszcze lepiej smakujące. Polecam do szklanki gorącego kakao!
Czas przygotowania:10 min.
Czas całkowity: jw. + 10 min. + 15-20 min. + 3 min.

Składniki:
(na 2 małe bułeczki bądź 1 większą)

  • pół szklanki płatków owsianych (około 50 g)
  • łyżka cynamonu
  • pół średniego banana*
  • 4 łyżki mleka
  • 1 łyżka oliwy z oliwek lub oleju słonecznikowego
  • opcjonalnie: cukier lub słodzik**
  • szczypta soli
  • kilka kropel aromatu waniliowego
Przygotowanie:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do 180 st. C.
  2. Banana dokładnie rozgniatamy widelcem.
  3. Łączymy płatki owsiane, owoc, aromat, mleko, sól i tłuszcz. Dokładnie mieszamy, aż utworzą spójną masę.
  4. Odstawiamy mieszaninę na około 10 minut, by płatki zaabsorbowały część cieczy - ciasto nie może być jednak zbyt suche, ani lepić się do rąk.
  5. Ciasto dzielimy mokrymi rękoma na dwie równe części. Jedną z nich rozpłaszczamy na delikatnie omączonej powierzchni, nadając mu kształt prostokąta. 
  6. Jego powierzchnię delikatnie oprószamy cynamonem. Zwijamy ją w rulonik. Te same czynności powtarzamy z drugą częścią ciasta.
  7. Ciastka układamy na papierze do pieczenia i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy przez około 15-12 minut.***
Uwagi:
  • *Z cynamonem łączy się jeszcze lepiej aromat musu jabłkowego, można więc spokojnie go użyć, w ilości około 50-60g.
  • **Uważam, że można spokojnie go pominąć, ze względu na fakt, że dzięki bananowi ślimaczek i tak jest słodki.
  • ***Pod koniec pieczenia warto włączyć termoobieg na dodatkowe 3 minuty. Jeśli nie dysponujemy piekarnikiem z taką funkcją, po prostu wydłużmy pieczenie o 3-4 minuty.
  • Wypiek bardzo łatwo przekształcić w wegański, zastępując mleko pochodzenia zwierzęcego sojowym bądź po prostu wodą czy sokiem.
dla porcji ze składników z przepisu
Energia 364kcal
Białko 9.27g
Tłuszcz 14.94g
Węglowodany 52.77g
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Pychota. :) Czasem robię takie ślimaczki na sniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajne! lubię takie zdrowe, ale mega smaczne wypieki

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...