czwartek, 1 grudnia 2011

Drugie Śniadania Czwartkowe: Penne z brukselką i białą fasolą


Całuję Was wszystkich mocno po tak długiej nieobecności!!!
Nareszcie odzyskałam dostęp do mojego komputera i do globalnej wioski, co wiąże się z tym, że mogę wrócić do blogowania. Chociaż w szkole tyle samo pracy, ile wcześniej, mam zamiar więcej czasu poświęcić blogowi, za którym niesamowicie się stęskniłam. Mam ochotę też przejrzeć inne blogi, których dawno nie odwiedzałam, i uzupełnić przepisy - w czasie, kiedy nie było mnie w rzeczywistości wirtualnej, w rzeczywistości realnej udało mi się kilka przetestować. W końcu człowiek jeść musi, a skoro tak jest, to trzeba jeść smacznie i zdrowo :) Na dzień dzisiejszy będzie to kilka przepisów, pozostałe przeniosę w weekend. Serdecznie zapraszam, a teraz czas na dzisiejsze drugie śniadanie :)
W brukselkach zakochałam się na szkolnej wycieczce w góry. Pamiętam, że zasmakowałam tam kwaśnej, przepysznej zupy. Po powrocie do domu długo usiłowałam rozstrzygnąć, co to za dobre warzywo kryło się w zaserwowanym nam daniu. Okazało się, że te urocze małe główki to brukselka, którą od tamtego czasu wręcz uwielbiam. A że lubię też makaron, postanowiłam połączyć dwie rzeczy. Tak powstało pyszne danie, które jest idealne, by zabrać je ze sobą do pracy czy szkoły. Szybkie, łatwe w przygotowaniu, smaczne - czego chcieć więcej? ;)
Czas przygotowania: 15 min.

Składniki: (na 1 porcję)

  • 150g brukselki (ok. 10 sztuk)
  • 1/2 puszki białej fasoli konserwowej
  • ząbek czosnku
  • 1 mały pomidor
  • 1/2 szklanki pełnoziarnistego makaronu penne
  • pół łyżki orzechów laskowych
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżka oliwy z oliwek
  • świeże liście bazylii i natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:

  1. Makaron gotujemy al dente.
  2. Orzechy laskowe i pomidora drobno kroimy.
  3. Gotujemy brukselki w gorącej wodzie przez około 4-6  minut. Odcedzamy je i studzimy w zimnej wodzie.
  4. Na patelni, na średnim ogniu,  rozgrzewamy oliwę. Dodajemy czosnek i smażymy, aż delikatnie zbrązowieje. 
  5. Dodajemy brukselki i smażymy jeszcze przez 30 sekund.
  6. Zdejmujemy patelnię z ognia. Wrzucamy makaron, dodajemy sok z cytryny, orzechy, pomidora i fasolę. Mieszamy.
  7. Danie doprawiamy solą i pieprzem.
  8. Przekładamy danie na miskę lub talerz i dekorujemy liśćmi bazylii i pietruszki.
Energia 391kcal
Białko 14.1g
Tłuszcz 19.7g
Węglowodany 48.8g
Błonnik 14.6g
Witaminy i minerały magnez, witamina A i C
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Kwintesencja zdrowia. Uwielbiam takie makarony :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ślinka cieknie ;3 i jak zielono! kojarzy mi się z latem. ech, jak ja bardzo chce lato!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie dania, a faktycznie kojarzą się z latem. ; > A brukselkę zawsze wyjadałam w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
  4. jako makaroniara ślinię się na sam widok Twojej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...