czwartek, 8 grudnia 2011

Drugie Śniadania Czwartkowe: Ananasowy hummus


Najbardziej lubię świeżego ananasa i taki najlepiej się tu sprawdza, jednak z braku tego pierwszego można wykorzystać, tak jak zaproponowałam, owoc z puszki. Taką pastę przygotowuję ostatnio dość często, bo z niewiadomych przyczyn pachnie mi piernikiem (?) i przywodzi na myśl święta (zastanawiałam się nawet, czy ktoś w kuchni nie podmienił przypraw i zamiast curry dodałam przyprawy do piernika ;)). Niezależnie od tego, jakie są moje skojarzenia, pasta smakuje cudownie. Warto nią posmarować na przykład kanapki na drugie śniadanie.
PS Do zdjęcia pozowały kanapki, zeszyty od języków i dzieło Goethego :)
Czas przygotowania: 10 min.
Czas całkowity: jw. + 2h

Składniki:
(na 8 porcji)


  • 1 szklanka suchej ciecierzycy*
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • łyżka soku z cytryny
  • 5 plastrów ananasa z puszki
  • łyżka curry
  • sól
Przygotowanie:
  1. Ciecierzycę namaczamy na noc. Gotujemy ją przez około 1,5-2 godziny.
  2. Ananasa kroimy na mniejsze kawałki.
  3. Ugotowaną ciecierzycę łączymy z ananasem, oliwą, sokiem z cytryny, ciecierzycą i curry. 
  4. Rozdrabniamy składniki blenderem na miękką pastę.
  5. Doprawiamy solą (opcjonalnie).
Uwagi:
  • *Suchą ciecierzycę możemy zastąpić ok. trzema szklankami ciecierzycy konserwowej.
dla 1 porcji / dla 1 porcji 

z 2 kromkami pełnoziarnistego pieczywa
Energia 141kcal /280kcal
Białko 5.1g / 12.4g
Tłuszcz 5g / 6.9g
Węglowodany 20.4g / 43.5g
Błonnik 5.1g / 8.9g
Witaminy
i minerały
magnez, witamina C
Smacznego!

2 komentarze:

  1. O, z ananasem i curry jeszcze nie próbowałam... Musi być ciekawy efekt.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ananas i curry, z kurczakiem to połączenie smakowało świetnie. ;] Zobaczymy, jak to się ma w zestawieniu z pieczywem.

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...