czwartek, 27 października 2011

Drugie Śniadania Czwartkowe: Sałatka z jajkiem na twardo, marchewką i gotowanym burakiem


Tak wypracowałam rytuał drugich śniadań na długiej przerwie, szczególnie tych czwartkowych, że prawie dorównały one śniadaniowemu rytuałowi. Co mnie cieszy, zaczęłam szerzyć modę na przygotowywanie takich śniadań i coraz częściej widzę osoby (nawet takie, których nie znam), które przypatrują mi się z zaciekawieniem, po czym same przynoszą sobie przygotowane wcześniej posiłki, zamiast kupować coś w sklepiku. Bardzo mnie cieszy fakt, że mogłam stać się prekursorem przemian społeczeństwa w dziedzinie żywienia ;) Dzisiaj - kolejna propozycja idealna na drugie śniadanie. Smaczna, łatwa w przygotowaniu i praktyczna do zapakowania do szkoły czy pracy :)
Czas przygotowania: 15 min.

Składniki:
(na 1 porcję)


  • 2 jajka
  • 2 szkl. świeżego szpinaku
  • 1 mały burak
  • 1 mała marchewka
  • 1 łyżka posiekanych orzechów włoskich
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • łyżka gęstej maślanki
  • 1/2 łyżeczki musztardy Dijon
  • łyżeczka rozdrobnionego sera Gorgonzola
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
  1. Jajka gotujemy na twardo, obieramy ze skorupki i kroimy w kostkę.
  2. Warzywa myjemy. Marchew skrobiemy i kroimy w dość małe kawałki.
  3. Buraka gotujemy przez około 25-30 minut. Odlewamy wrzątek, zalewamy buraka zimną wodą i obieramy go ze skórki oraz kroimy w kostkę.
  4. Łączymy pokrojone jajka, buraka, marchewkę, orzechy włoskie ze szpinakiem.
  5. Polewamy sałatkę jogurtem naturalnym połączonym z maślanką i musztardą oraz serem.
  6. Doprawiamy solą i pieprzem.
Uwagi:
  • Podawać z pieczywem, np. chlebem Graham, żytnim razowym albo pełnoziarnistym.
Energia 272kcal
Białko 18.7g
Tłuszcz 15.6g
Węglowodany 17g
Błonnik 4.8g
Witaminy
i minerały
magnez, fosfor, selen, witamina  A, B2, C
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...