środa, 25 stycznia 2012

Frittata z brokułem i brukselką


Ponieważ z dzisiejszych zakupów przytaszczyłam ze sobą całkiem sporo brukselki, do której, jak już chyba wspominałam, pałam miłością od pewnej szkolnej wycieczki, postanowiłam wykorzystać ją w daniu, które sprawdza się na śniadanie, obiad i kolację. To ona gra dziś rolę główną wraz z brokułami i mozzarellą we frittacie. Jeśli chodzi o to danie - uważam, że nadaje się absolutnie na każdy posiłek - śniadanie, obiad czy kolację. Nie dość, że smaczna i sycąca, to swoimi barwami przywodzi na myśl coraz cieplejsze i dłuższe dni, na które czekam z niecierpliwością. Szaro na dworze, złoto-zielono na talerzu :)
Czas przygotowania:20 min.

 Składniki:
(na 1 dużą porcję lub 2 mniejsze)

  • 4 jaja
  • 5-6 główek brukselki
  • 2-3 różyczki brokuła
  • łyżka posiekanej cebuli
  • 1/4 kuli mozzarelli (ok. 30g)
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz
  • bazylia
  • kolendra
Przygotowanie:
  1. Brukselkę i brokuły gotujemy na parze.
  2. Na teflonowej patelni nagrzewamy oliwę z oliwek na średnim ogniu.
  3. Wrzucamy cebulę i smażymy, aż się zezłoci. Zmniejszamy ogień.
  4. Dodajemy na patelnię brukselkę i brokuły. 
  5. Roztrzepujemy jaja, doprawiamy. Przelewamy je na patelnię. Pozostawiamy na wolnym ogniu przez około 4-6 minut. W międzyczasie podważamy ścinające się brzegi i wykonujemy koliste ruchy patelnią, by przemieścić płynną masę na spód frittaty.
  6. Mozzarellę kroimy w kostkę i dodajemy na patelnię.
  7. Zawartość patelni przykrywamy i pozostawiamy na wolnym ogniu na około 5-8 minut, do momentu ścięcia się powierzchni omletu.
Uwagi:
  • Frittatę można również przygotować na większej patelni, przyjmując po 3 jajka na porcję i powiększając ilości pozostałych składników podanych  w przepisie.
  • Pozostałości frittaty świetnie nadają się do odgrzewania kolejnego dnia w kuchence mikrofalowej - należy mikrofalować je przez minutę na najwyższej mocy, pod przykryciem. 

dla 1 dużej porcji
Energia 449kcal
Białko 35.1g
Tłuszcz 28.5g
Węglowodany 16.4g
Błonnik 5.5g
Witaminy
i minerały
fosfor, selen, witamina PP, B12, C
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Z chęcią bym się skusiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda, podziel się :>

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też pałam do brukselki miłością :)
    a fritatę bardzo lubię i daaawno nie robiłam, Twoja mi o tym przypomniała jak dawno...
    cudowności
    Monika

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...