poniedziałek, 23 stycznia 2012

Najprostsze naleśniki z białek z kakaowym twarożkiem


Na podwieczorek zamarzyło mi się coś, czego już bardzo, bardzo dawno nie jadłam. Ponadto miała to być coś bardzo prostego. Postanowiłam  więc zrobić naleśniki. Zasadniczy problem stanowił jednak fakt, że domownicy mieli ochotę na coś zupełnie innego. Postanowiłam więc zrobić je tylko i wyłącznie dla siebie, zastanawiając się, jak zmniejszyć ilość składników. Udało się. Tak powstały naleśniki z białek. W domu przeważnie podaje się naleśniki z wcześniej przygotowanym jabłkowym dżemem lub białym serem. Ja wybrałam tę drugą wersję, jednakże i tutaj dodałam coś od siebie - twaróg nabrał kakaowego posmaku.
Czas przygotowania:15 min.
Składniki:
(na 1 porcję)

  • 3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • białko dużego jajka
  • 1/4 szklanki mleka
  • łyżka oliwy z oliwek
  • plaster białego twarożku (ok. 30g)
  • 2 łyżeczki kakao
  • 2 łyżki gorącej wody
  • łyżeczka cukru lub słodzik
  • szczypta soli
Przygotowanie:
  1. W miseczce mieszamy białko jajka, mleko, mąkę, 1/2 łyżki oliwy z oliwek, sól do uzyskania gładkiej masy.
  2.  Na teflonowej patelni rozgrzewamy pozostałą oliwę. 
  3. Wylewamy część ciasta na patelnię. Kilka razy wykonujemy patelnią koliste ruchy, by równomiernie rozprowadzić masę.
  4. Smażymy dotąd, aż spód zacznie delikatnie brązowieć - około 2 minut, w zależności od jego grubości. Przewracamy naleśnik na drugą stronę i smażymy przez następne 2 minuty. Powtarzamy z pozostałą częścią masy.
  5. W osobnej miseczce zalewamy wodą kakao, słodzimy i dokładnie mieszamy.
  6. Łączymy kakao z twarogiem, całość rozgniatamy widelcem i nakładamy do wnętrza naleśnika. 
  7. Naleśnik zwijamy w rulon bądź składamy.
Uwagi:
  • Do naleśników warto jest podać również świeże owoce i pestki dyni lub słonecznika.
  • Jeśli ciasto wydaje się zbyt gęste, można do niego dolać odrobinę wody lub mleka.
na 1 porcję (około 2 średniej wielkości naleśniki z nadzieniem z cukrem) / porcja bez cukru
Energia302kcal/286kcal
Białko12.8g / 12.8g
Tłuszcz16g / 16g
Węglowodany28.2g / 24g
Błonnik1.7g / 1.7g
Witaminy
i minerały
selen
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam kakaowy twarożek. Do naleśników pasuje bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, swego czasu bardzo często robiłam naleśniki na białkach. z twarożkiem były moimi ulubionymi :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...