wtorek, 14 lutego 2012

Kurczak z mandarynką i makaronem ryżowym


 Jednym z moich pierwszych kulinarnych odkryć, kiedy zaczynałam "zabawę" w kuchni, był makaron ryżowy. Zachwyciła mnie szybkość jego przygotowania, i od pierwszej próby zawsze mam go w szafce w razie konieczności przyrządzenia ekspresowego obiadu. Z kurczakiem i sosem stanowi sycący, smaczny posiłek, który można przygotować w kilka chwil. Dziś - kurczak z mandarynką. Lubię łączyć mięso z owocami (jak w przepisie na pierś kurczaka z kaki), więc wymienione połączenie trafia idealnie w moje gusta. Słodko-ostre, ukierunkowane na Wschód - czego chcieć więcej? :)
Czas przygotowania: 25 min.
Składniki: (na 1 porcję)
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • pół piersi z kurczaka (ok. 120-150g)
  • 2 mandarynki
  • 2 łyżki posiekanej cebulki
  • 1/4 łyżki drobno posiekanej ostrej papryki 
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/4 szklanki bulionu drobiowego
  • 1/4 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku
  • 60g makaronu ryżowego
  • sól
  • pieprz
  • imbir
Przygotowanie:
  1. Obieramy mandarynki, ocierając uprzednio odrobinę skórki. Czosnek przeciskamy przez praskę.
  2. Rozgrzewamy olej na patelni z powłoką nieprzywierającą na średnim ogniu. Posypujemy kurczaka solą i pieprzem, kroimy w kawałki. Umieszczamy go na patelni. Smażymy, aż nabierze złotego koloru.
  3. Dodajemy owoce, skórkę, odrobinę imbiru, cebulę, paprykę i czosnek na patelnię. Zmniejszamy ogień, dusimy 2 minuty. 
  4. Mieszamy bulion z sosem sojowym i mąką kukurydzianą, dodajemy na patelnię. Doprowadzamy do wrzenia, delikatnie zmniejszamy ogień i gotujemy dotąd, aż sos zgęstnieje.
  5. Makaron przygotowujemy według przepisu na opakowaniu.
  6. Układamy makaron na talerzu, polewamy zredukowanym sosem z kawałkami kurczaka i owocow. Całość posypujemy szczypiorkiem.
Energia 398kcal
Białko 36.7g
Tłuszcz 6.4g
Węglowodany 48.8g
Błonnik 3.2g
Witaminy
i minerały
witamina  A, C
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Mmmm, to na pewno by mi smakowało, z moją miłością do mandarynek i słodko-wytrawnych połączeń, nie może być inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi o tym, że mam jeszcze makaron ryżowy w półce. Muszę coś wymyślić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też uwielbiam makaron ryżowy, i też z kurczakiem, więc dla mnie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Danie idealne dla mnie :D
    Tez uwielbiam makaron ryżowy i też kojarzy mi się on z początkami mojej przygody z gotowaniem... Z nim zrobiłam jeden z pierwszych autorskich dań dla rodziny, które weszły w kanon naszych domowych obiadów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadza się...makaron ryżowy i dodatki to jedne z najszybszych dań...Można się w nich zakochać. Twoja propozycja jest bardzo oryginalna i ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  6. No w takiej kompozycji smaków to jeszcze kurczaka z makaronem ryżowym nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziwne, że jeszcze nie jadłam makaronu ryżowego. Wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...