niedziela, 5 lutego 2012

"Nutella" z cieciorki


Jako dziecko potrafiłam wyjadać Nutellę łyżeczką ze słoika. Chociaż mama i babcia chowały ją przede mną w różnych kątach, dziwnym trafem udawało mi się rozszyfrować prawie każdą kryjówkę. Po latach używam jej trochę rozsądniej, jednak płomienne uczucie nie minęło. Ba, kiedy dowiedziałam się, że nadchodzi Światowy Dzień Nutelli, a ja nie mam w domu ani grama tego smarowidła, postanowiłam zadziałać i wieczór wcześniej zabrałam się do namaczania, a potem - kombinowania. Oto pasta do smarowania naleśników, chleba, herbatników, wafli, pancakes. Pyszna, słodka, smakiem nie ustępuje oryginalnej, a kombinacji, w jakich mogłaby zagrać główną rolę - co niemiara. Można podjadać łyżeczką z pojemnika, nawet świeżo po zblendowaniu :) Bo czy jest ktoś, kto nie lubiłby Nutelli? I czy można się powstrzymać od skonsumowania chociaż odrobiny w takie smaczne święto? :)
Czas przygotowania:10 min.
Czas całkowity: 8-12h + jw.


Składniki:

  • 100g suchej ciecierzycy
  • 3 i 1/2 łyżki orzechów laskowych
  • 4 łyżki kakao
  • 1 i 1/2 łyżki mleka w proszku
  • 2 łyżki miodu
  • 2/3 szklanki wody
Przygotowanie:
  1. Ciecierzycę namaczamy na noc. Rano gotujemy ją przez około 60 min.
  2. Orzechy rozdrabniamy za pomocą blendera na jak najmniejsze kawałki.
  3. Do orzechów dorzucamy ciecierzycę, kakao, mleko w proszku miód oraz 1/3 szklanki wody. Całość blendujemy na gładką masę.
  4. Nadal blendując, stopniowo dolewamy wody, do uzyskania żądanej konsystencji.
Uwagi:
  • Podawać z pieczywem, np. chlebem Graham, żytnim razowym albo pełnoziarnistym.
dla całości / dla 100g / dla porcji wystarczającej do posmarowania kromki chleba (25g - ok. 1,5-2 łyżeczek)
Energia 683kcal/196kcal/49kcal
Białko 29.9g / 8.6g / 2.1g
Tłuszcz 18.9g / 5.4g / 1.4g
Węglowodany 115.7g / 33.2g / 8.3g
Błonnik 25.5g / 7.3g / 1.8g
Witaminy
i minerały
mangan, magnez
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Świetna! Już namaczam ciecierzycę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ubóstwiam słodkie pasty z cieciorki ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. domowa nutella? muszę kiedyś wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...