czwartek, 8 marca 2012

Drugie Śniadania Czwartkowe: Muffiny z serem feta, suszonymi pomidorami i pistacjami


Wytrawne muffiny, miękkie, idealne na drugie śniadanie. Można by rzec - bułeczki na szybko. Spiszą się świetnie również jako część śniadania czy kolacji. Jak na ten typ pieczywa przystało, są wręcz ekspresowe w wykonaniu. Wystarczy poświęcić 10 minut - resztę zrobi za Was piekarnik. Warto pozwolić sobie na takie urozmaicenie, tym bardziej, że wpisze się ono nawet w harmonogram najbardziej zabieganych! Lubię wytrawne muffiny, chyba nawet trochę bardziej niż słodkie. Odrobina zachodu i mamy coś znacznie ciekawszego, niż zwykłe kanapki!
A Wy - wolicie muffiny słodkie, czy wytrawne?
PS Najserdeczniejsze życzenia w dniu naszego święta, drogie Panie! :)
Czas przygotowania:10 min.
Czas całkowity: jw. + 20-22 min.

Składniki:
(na ok. 9-10 dużych muffin)

  • 200g mąki pełnoziarnistej (ok. 1,5 szklanki)
  • 200ml mleka 
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 80g sera typu Feta
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1-2 łyżki suszonych pomidorów
  • 1-2 łyżki pokrojonych pistacji
Przygotowanie:
  1. Nagrzewamy piekarnik do temperatury 180 st. C.
  2. W jednej misce dokładnie rozgniatamy widelcem ser*. 
  3. Lekko roztrzepujemy jajka. Dodajemy je do sera wraz z oliwą i mlekiem.
  4. W drugiej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sól, oregano, suszone pomidory i pistacje.
  5. Łączymy składniki, wlewając płynne do suchych. Mieszamy całość do połączenia.
  6. Masę przelewamy do natłuszczonych i wysypanych bułką tartą lub silikonowych foremek na muffinki.
  7. Wstawiamy muffiny do piekarnika i pieczemy około 20-22 minut. Sprawdzamy, czy są gotowe za pomocą drewnianego patyczka.
Uwagi:
  • *Możemy także zmielić ser za pomocą blendera.
dla 1 muffiny
Energia 151kcal
Białko 6.1g
Tłuszcz 7.2g
Węglowodany 15.8g
Błonnik 2.2g
Witaminy
i minerały
wapń
Smacznego!

10 komentarzy:

  1. na wytrawnie jeszcze nie jadłam a mnie kuszą!

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio robiłam swoje pierwsze wytrawne muffiny i się zakochałam po prostu. A z dodatkiem pistacji muszą smakować nieziemsko^^. Przyznam, że osobiście trochę rozczarowana jestem dziennikarstwem, sama teoria do tego niezbyt związana z zawodem i jak na razie zero praktyki, ale na 1 roku na większości studiów ponoć tak jest, zwłaszcza humanistycznych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na drugie śniadanie idealne :) Kiedyś zrobiłam wytrawne cupcakes, czyli do takich muffinów serowy krem, wyszło super, polecam taki dodatek. Chociaż takiego Twojego muffina można zapakować i ruszać w drogę, gorzej z takim z kremem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o nie wierzę, wczoraj na dzień kobiet też robiłam muffiny z fetą i suszonymi pomidorami :) zdecydowanie mamy pododbne smaki :D
    a co do pytania - zimową porą zdecydowanie to wytrawne muffiny wygrywają u mnie starcie ze słodkimi

    OdpowiedzUsuń
  5. czesto brakuje mi pomyslu na śniadanie, bede zaglądać!
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    szana-banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobre wytrawne muffiny nie są złe. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna chciałam spróbować muffinek wytrawnych. Z takimi dodatkami muszą smakować świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ukochane suszone pomidorki... Mmm... ;) Nie robiłam jeszcze wytrawnych muffinek, ale te wyglądają bardzo zachęcająco! :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...