czwartek, 29 marca 2012

Sałatka sycylijska


Z pozoru niezwykłe połączenia kulinarne to woda na mój młyn. Dziś ogórek, pomarańcza, oliwki, cebula i pieprz w jednym daniu. Może brzmieć dziwnie, ale uwierzcie mi na słowo - smakuje wybornie! Szczególnie podoba mi się połączenie pieprzu z owocami i chodzi mi po głowie jeszcze kilka pomysłów na jego wykorzystanie. Sałatka jest szybka, lekka, smaczna i idealnie uzupełnia na przykład kurczaka. Jeśli zawsze uważaliście, że słodkie i słone to tak głupkowate połączenie, jak mieszany popcorn czy ananas na pizzy - uwierzcie mi, warto spróbować!
Czas przygotowania: 5 min.
Składniki:
(na 2 porcje)

  • mała pomarańcza
  • mały ogórek
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • 1/2 małej czerwonej cebuli
  • 6 czarnych oliwek
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
  1. Pomarańczę obieramy, dzielimy na cząstki. Każdą z nich kroimy na pół.
  2. Ogórek i cebulę kroimy w cienkie plastry.
  3. Łączymy pomarańcze, ogórki, cebulę i oliwki. 
  4. Sałatkę spryskujemy oliwą z oliwek i doprawiamy.
Uwagi:
  • Sałatka jest świetnym uzupełnieniem mięs lub dobrym, lekkim deserem.
dla całości / dla 1 porcji
Energia 178kcal / 89kcal
Białko 2.6g / 1.3g
Tłuszcz 7.64g / 3.82g
Węglowodany 22.63g /11.32g
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...