wtorek, 27 marca 2012

Tarteletki z ziemniaczanym spodem


Inspiracją do przygotowania babeczek był przepis, który gdzieś kiedyś znalazłam, nie zapisałam go jednak. Pamiętałam, że spód wytrawnych tarteletek składał się ze słodkich ziemniaków. Ich zdobycie jest dla mnie niemożliwe, postanowiłam więc, że dam szansę tym najzwyklejszym i sprawdzę, jak zdadzą egzamin. Nie mogłam sobie jednak przypomnieć nadzienia, więc na zasadzie improwizacji złożyłam coś całkiem podobnego do pierwotnej wersji. Całość świetnie nadaje się na śniadanie czy kolację. Okazuje się, że zapieczone puree z ziemniaków świetnie sprawdza się w roli spodów, które można wypełnić niemal dowolnym, ulubionym nadzieniem. Kiedyś spróbuję słodkiego wypełnienia - kto wie,  może ziemniaki połączą się z nim równie dobrze? Tymczasem zachęcam do wypróbowania poniższego przepisu :)
Czas przygotowania: 25 min.
Czas całkowity: jw. + 25 min.


Składniki:
(na 12 muffin)
  • 2 duże ziemniaki, obrane i pokrojone w kostkę
  • 6 dużych jaj
  • 4 duże białka jaj
  • 4 łyżki posiekanej cebuli
  • 1,5 szklanki mrożonego szpinaku
  • 2 łyżki chudego mleka
  • 6 łyżek tartego żółtego sera
  • oregano 
  • bazylia
  • kolendra
Przygotowanie:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
  2. Gotujemy ziemniaki do miękkości.
  3. Ziemniaki ucieramy z ziołami i szczyptą soli i pieprzu. 
  4. Natłuszczamy 12 foremek na muffiny. 
  5. Obklejamy każdą foremkę ziemniakami, tworząc spód. Pieczemy przez 10 minut.
  6. Łączymy jaja, cebulę, szpinak i ser. Wypełniamy babeczki przygotowaną mieszaniną  i pieczemy przez kolejne 10 - 15 minut, aż jajko się zetnie.

dla 1 tarteletki
Energia
103kcal
Białko 6.8g
Tłuszcz 3.3g
Węglowodany 11.7g
Błonnik 1.5g
Witaminy
i minerały
fosfor, selen, witamina  A, B6, C
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. ziemniaki w takiej wersji z pewnością też by mi posmakowały i jeszcze szpinak z serem mmm <3.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy przepis. a nadzienie jak dla mnie idealne

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo, głównie ziemniaczany spód mnie zachwycił :) Ale i nadzienie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. mi również bardzo się podoba pomysł z ziemniaczanym spodem. pyszności ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. Robie w weekend koniecznie, niedawno kupilam soboe taką silikonową foremke, ktora przezyje przy tych tartaletkach swoj pierwszy raz XD

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...