poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Zupa ze świeżych ogórków z mascarpone


Wszyscy znamy klasyczną odsłonę zupy ogórkowej. O zupie ze świeżych ogórków moja mama wspomniała mi już kilka razy wcześniej. Nigdy nie podała mi dokładnego przepisu - mówiła, że czytała o niej tu i tam, a składała się z tego i tego. Ponieważ zwykła ogórkowa należała do jednej z moich ulubionych zup, postanowiłam się więc zmierzyć z jej lekką i świeżą wersją. Wzbogaciłam zupę o akcent limonkowy, który moim zdaniem ciekawie podkreśla całość. Jest idealna na każdą wiosenną pogodę - smakuje świetnie zarówno na ciepło, jak i po delikatnym schłodzeniu. Ponadto nie wymaga dużo zachodu, a bywają przecież takie chwile, w których naprawdę docenia się dania proste, dające się przygotować w co najwyżej pół godziny. Nie bez znaczenia jest fakt, że danie to jest wiosenną bombą witaminową, bogatą w błonnik :) 
Czas przygotowania: 25 min.

Składniki:
(na 4 porcje)
  • 500g ogórków
  • 1 litr bulionu warzywnego lub wody
  • pęczek koperku
  • 2 łyżki serka mascarpone
  • 4 ziemniaki
  • 1 mała cebula
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sok z limonki
  • odrobina otartej skórki z limonki
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę. Cebulę siekamy, ogórki kroimy w kostkę. Drobno siekamy koper. 
  2. Rozgrzewamy oliwę z oliwek i podsmażamy na niej cebulę dotąd, aż się zezłoci, po czym dodajemy ogórki. Chwilę dusimy. 
  3. Dodajemy ziemniaki i zalewamy wywarem, gotujemy około 15 minut. 
  4. Dodajemy serek mascarpone i skórkę z limonki. Gotujemy aż do momentu, w którym serek się rozpuści.
  5. Odlewamy około 1/4 przygotowanej zupy ze sporą ilością ogórków i ziemniaków. Pozostałą miksujemy za pomocą blendera na krem. Mieszamy krem z odlaną częścią zupy.
  6. Zupę przyprawiamy solą, pieprzem i sokiem z limonki. 
  7. Całość posypujemy siekanym koprem.
Uwagi:
  • Zupę warto podawać z pieczywem, np. chlebem Graham lub żytnim, szczególnie kiedy zdecydujemy się na zrezygnowanie z ziemniaków.
  • Zupa smakuje dobrze na ciepło, ale również na zimno.
Energia 263kcal
Białko 9g
Tłuszcz 5.6g
Węglowodany 49.1g
Błonnik 9g
Witaminy
i minerały
potas, wapń, żelazo, mangan, magnez, witamina  B6, C
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, kiedyś miałam okazję skosztować takiej zupy, ale bez mascarpone(myślę, że Twoja wersja smaczniejsza i ciekawsza), ogólnie mi smakowało, ale wolę jednak tradycyjną ogórkową z kiszonych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dodatek limonki na pewno wypróbuję, a mascarpone w ogórkowej też intrygujące :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe składniki. Muszę się skusić i wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno mnie tu u Ciebie nie było, nie zauważyłam zmiany wystroju :) Fajnie, bardziej przejrzyście, ale brakuje motywu cytrynki :>
    Świeże ogórki na ciepło- ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak byłam mała to nie znosiłam zupy ogórkowej. Zawsze była u nas robiona z kiszonych ogórków, a ja byłam w stanie przełknąć tylko tę ze świeżych... Taką uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej hej, żyjesz Cytrynko? :)
    Zostałaś nominowana do blogowej zabawy, szczegóły tu: http://szpinakowawrozka.blogspot.com/2012/09/placki-marchwiowo-bananowe-i-versatile.html

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny blog, dodałam Cie do moich ulubionych, pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...